COPIII ÎNVAȚĂ CEEA CE TRĂIESC
Dacă trăiesc în critică și cicăleală,
copiii învață să condamne.
Dacă trăiesc în ostilitate, copiii învață să fie agresivi.
Dacă trăiesc în teamă, copiii învață
să fie anxioși.
Dacă trăiesc înconjurați de milă,
copiii învață autocompătimirea.
Dacă trăiesc înconjurați de ridicol,
copiii învață să fie timizi.
Dacă trăiesc în gelozie, copiii învață să simtă invidia.
Dacă trăiesc în rușine, copiii învață
să se simtă vinovați.
Dacă trăiesc în încurajare, copiii învață să fie încrezători.
Dacă trăiesc în toleranţă, copiii învață răbdarea.
Dacă trăiesc în laudă, copiii învață prețuirea.
Dacă trăiesc în acceptare, copiii învață să iubească.
Dacă trăiesc în aprobare, copiii învață să se placa pe sine.
Dacă trăiesc înconjurați de recunoaștere,
copiii învață
că este bine să ai un ţel.
Dacă trăiesc împărțind cu ceilalți,
copiii învață generozitatea.
Dacă trăiesc în onestitate, copiii învață respectul pentru adevăr.
Dacă trăiesc în corectitudine, copiii învață să fie drepți.
Dacă trăiesc în bunăvoință și considerație, copiii învață respectul.
Dacă trăiesc în siguranță, copiii învață să aibă încredere în ei și în ceilalți.
Dacă trăiesc în prietenie, copiii învață că e plăcut
să trăiești pe lume.
Aici,
la atelierele creative,la Omiduţa Veselă, ne jucăm pentru a ne distra, dar mai
ales pentru a ne dezvolta și a descoperi lumea din jurul nostru.
Copiii
sunt supravegheați de o echipă de 2 până la 5 persoane care au beneficiat de un
program de formare în acest domeniu. Siguranța copiilor este cea mai importantă
pentru noi. În plus, lucrăm în grupuri mici pentru a acorda atenție fiecărui
copil în parte.
Credem
că fiecare copil este unic și respectăm ritmul fiecăruia.
Credem în încurajare și nu în criticare. Ne concentrăm pe încurajarea comportamentelor
pozitive și nu pe accentuarea celor negative.
În
spatele fiecărui atelier stau o serie de obiective specifice de dezvoltare a abilităților, cunoștințelor sau aptitudinilor copiilor (de exemplu: abilități de tăiat, lipit, înșirat, dezvoltarea creativității, dezvoltarea spiritului de
echipă, a abilității de a se exprima sau de a vorbi în public, de a lucra în
echipă, de a își dezvolta un anumit simţ: auditiv, tactil sau cunoștințele
generale etc.). Jocurile şi activitățile de lucru manual sunt instrumente prin
care ne atingem aceste obiective.
De
aceea, acordăm mai puțină importanţă rezultatului final (cât de frumos a ieșit
un desen sau un colaj) și mai mult procesului în sine, dezvoltarea acelor abilități specifice.
Îi încurajăm să ia decizii în mod individual despre cum vor să arate lucrarea lor și îi recompensăm de fiecare dată cu un cuvânt de laudă sau un zâmbet. Astfel,
copiii află că sunt capabili să se descurce singuri și câștigă încredere în propriile forţe.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu